vineri, martie 06, 2009

Prajitura Greta Garbo

Sint multe retete pentru prajitura Greta Garbo pe internet. Eu am ales reteta de aici.
Foi:
 
  • 500 g. faina,
  • 2 oua,
  • 200 g. margarina (eu am folosit ulei),
  • 1 lingurita rasa de bicarbonat stins cu otet,
  • putina sare
Umplutura:
  • 200 g. nuci macinate,
  • 200 g. zahar,
  • 1 borcan gem caise (eu am adaugat si dulceata de gutui)
Glazura:
  • 200 g. zahar tos,
  • 3 linguri cacao,
  • 3 linguri ulei,
  • 4 linguri apa clocotita
Mod de preparare:
Pentru crema obligatoriu se pun nucile la cuptor pentru cateva minute si abia apoi se macina:Se amesteca cu zaharul si gemul:Pentru foi se stinge bicarbonatul cu otet de mere:Se amesteca apoi cu faina si restul ingredientelor. Rezulta un aluat moale care se imparte in 4 bucati:Intr-o tava tapetata cu hartie de copt se intinde o foaie de aluat, se acopera cu cateva linguri de crema:Se continua alternand restul foilor cu crema, deasupra trebuie sa fie o foaie de aluat care se inteapa cu furculita. Se coace la foc potrivit pana trece proba cu scobitoarea:Se prepara glazura si se intinde peste prajitura:Rece se portioneaza (eu am portionat-o cand era calduta din lipsa de timp si marginile nu sint tocmai drepte). Mi se pare o prajitura potrivita pentru picnic pentru ca se transporta usor.
In perioada postului se poate inlocui aluatul de mai sus cu unul de paine usor indulcit si bine uns cu ulei. Eu am pregatit-o si de post si a fost gustoasa.







Un comentariu:


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină