vineri, martie 06, 2009

Mancare de orez cu cartofi

Batranii nostrii gateau in post mancaruri simple: fierturi de legume de multe ori chiar fara "oloi". Ceva simplu si gustos va propun si eu astazi: mancare de orez cu cartofi.
Ingrediente:
  • - o mana de orez ales si spalat in multe ape
  • - 1 kg cartofi taiati cuburi (si ei spalati in foarte multe ape !!!)
  • - cateva ciuperci (eu am folosit ciupercu uscate)
  • - 1/2 kg morcovi (taiati rondele)
  • - 1 legatura ceapa verde
  • - sare, piper, alte condimente din legume
  • - marar din belsug
  • - 1/2 kg ceapa (uscata)
  • - cateva linguri ulei (dupa preferinta)

Cartofii si morcovii se pun la fiert in apa usor sarata. Orezul se fierbe separat. Cand cartofii si morcovii au fiert se arauga peste ei orezul, ciupercile, ceapa taiata julien, condimentele si uleiul (daca e de masline si mai bine). Se lasa totul sa fiarba pana ce se inmoaie ciupercile si ceapa iar apoi se adauga ceapa verde si mararul. Se pune vasul la cuptor pentru o jumatate de ora la foc mediu (faza asta e optionala, eu am sarit peste ea acum dar e bine sa tineti totusi mancarea si la cuptor pentru isi schimba textura si gustul).
Se serveste cu paine neagra sau paine alba prajita si cu muraturi:




Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină