vineri, martie 06, 2009

Tort Dobos

La nasii nostrii in casa la fiecare sarbatoare mancam Dobos. Bunica (mama nasei) il pregateste Dumnezeieste si oricate dulciuri sint pe masa sau oricate feluri de mancare se servesc tortul Dobos are de fiecare dat un succes nebun! Asa s-a intamplat si la Craciun: as fi devorat tortul in intregime daca nu eram in vizita. Drept pentru care l-am pregatit si eu intr-o sambata de ianuarie dar n-am apucat inca sa il postez.
Dobos:
Foi:
  • 6 albusuri si galbenusuri
  • 6 linguri faina
  • 6 linguri zahar
  • 1 lingurita praf de copt, 1 praf sare
  • 1 lingurita rom sau cogniac
Crema:
  • 4 galbenusuri
  • 50 g cacao
  • 150 g zahar
  • o jumatate pachet de unt
Glazura:
  • 2-3 linguri apa
  • 100 g zahar
  • 1 lingurita ulei sau unt
Pentru blat se procedeaza in modul clasic: se separa albusurile de galbenusuri, galbenusurile se amesteca bine de tot cu zaharul, sarea, romul, praful de copt, faina si in final albusurile spuma. Eu din criza de timp am copt foile pe aragaz intr-o tigaie din teflon pentru ca aluatul seama bine cu cel de pancakes. S-au copt frumos si am castigat timp in felul acesta.
Pentru crema galbenusurile se bat cu zahar pe baie de aburi pana isi dubleaza volumul se adauga cacaoa, se mai fierbe cateva minute iar apoi se lasa la racit. Se inglobeaza in ea untul care a fost frecat spuma in prealabil.
Pentru glazura se pune la caramelizat zaharul impreuna cu apa si se amesteca temeinic. Cand zaharul s-a topit se adauga untul si se toarna glazura peste o foaie de tort. Cu un cutit cald se fac repede cateva "taieturi" pe suprafata lui pentru a delimita feliile.
Si iata:
L-am vandalizat in primele 5 minute!
O felie frumos luminata pentru a se vedea culoarea caramelului:

Sigur, tortul se poate decora si pe margine cu crema si eventual cu nuci pralinate sau cu fulgi de ciocolata. In felul asta are un aspect festiv. Va sugerez sa il pregatiti de Paste... e delicios !





2 comentarii:

  1. felicitari pt noua fata a blogului,arata superb! de tort ce sa mai zic,nu e pt pofticiosi ca mine,cred ca delicios!!! yamyyy! te sarut :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ana, si mie mi-au placut lalelele astea.
    Te sarut si eu!

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină