sâmbătă, noiembrie 22, 2008

Cornulete de post in 2 culori


Reteta este de la Sonia (vara mea) si o stiu de cativa ani. Astazi insa am imbunatatit-o cu laptele de cocos (in varianta initiala coca se framanta cu sifon). Am vazut in urma cu cateva zile laptele de cocos preparat de Irina si m-am gandit sa il folosesc. Rezultatul e grozav!!!! Trebuie sa incercati reteta!

Ingrediente:
  • drojdie 1 cub (25g)
  • 300ml lapte de cocos
  • 200 ml ulei
  • 2-3 ling. zahar
  • 2-3 plicuri zahar vanilat
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 1kg faina
  • 2-3 linguri cacao
  • umplutura (fructe uscate, marmelada, rahat, ce doriti...)
  • pentru sirop 1 cana apa, 1 cana zahar si arome
Se amesteca cele 3 linguri zahar, laptele de cocos, uleiul, drojdia, faina zaharul vanilat si coaja de lamaie, se formeaza doua bile de aluat: Intr-una din ele se framanta cacaoa. Se lasa apoi la loc cald sa dospeacsa cca 20 minute. Se amesteca toate bine, trebuie sa se obtina un aluat mai moale. Se imparte aluatul in 2 parti egale, o parte va ramine galbena, iar in a 2a parte se pun 3 linguri cacao si eventual 2 linguri lapte de cocos sau ulei si se framanta bine. Din amandoua partile se fac 7-8 bile egale, care se intind pe rand in foaie. Se aseaza cate doua foi de aluat una peste alta (obligatoriu de culori diferite). Se taie cu un cutit forme de cornulete. Se aseaza umplutura (eu am pus prune uscate). Se ruleaza cornuletele si se aseaza intr-o tava de aragaz. Se intind urmatoarele doua bile de aluat si de data aceasta se pot inversa culorile. In felul acesta vom avea un contrast placut . Se coc destul de repede (15 minute cred - la mine cuptorul era deja cald).
Dupa ce sint coapte, se lasa un pic la racit, dupa care se trec prin siropul pregatit pe foc din 1 cana de zahar si 1 cana de apa si arome (rom, ghimbir, etc) si se trec prin nuca de cocos macinata.

Un comentariu:

  1. deja mi-e pofta de ele cu toate ca le-am facut nu de mult .... sunt delicioase dimineata langa o cana de lapte !!!

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină