vineri, august 29, 2008

Tarta cu fructe si ghimbir

Ingrediente :
  • 5 mere mari
  • 1 litru lapte
  • 250 g zahar
  • 250 g faina pentru crema si inca ~300 g pentru aluat
  • 1 ou
  • un praf sare
  • un pachet de unt
  • arome (vanilie, portocala confiata, rom)
  • si .... doua bucati de ghimbir
Mod de preparare :
Pentru aluat se amesteca o jumatate de pachet de unt cu 2-3 linguri de zahar, un praf sare, oul intreg, o cescuta lapte,ghimbirul dat pe razatoare si faina pentru a obtine un aluat moale dar care nu se lipeste de mina. Aluatul astfel format se acopera si se lasa la rece sa se odihneasca.
Intre timp putem pregati crema. Laptele se pune la fiert impreuna cu zaharul, faina si un praf sare. Se amesteca foarte bine pentru a nu face cocoloase si se lasa la foc mic pina se ingroasa bine:
Se pune crema la rece. Dupa ce se raceste se inglobeaza in ea cealalta jumatate a pachetului de unt.
Cu aluatul care intre timp a devenit elastic se imbraca o forma de tarta. Aici puteti vedea si umbra celui care a facut fotografia :
Se coace in aproximativ 15 minute la foc mediu.
In final fructele : se curata de coaja merele, se taie jumatati si se pun la fiert intr-un sirop format din apa, zahar, coaja de portocala confiata, ghimbir ras si zahar vanilat. Se acopera vasul si se lasa la foc pina ce merele s-au inmuiat.
Se adauga peste ele si putin rom. Eu am pus putin coniac si am incercat sa le flambez dar nu mi-a iesit figura.
Se monteaza tarta. Eu nu am rezistat tentatiei si am pus peste fructe si siropul in care au fiert pentru ca era foarte, foarte aromat. Si iata rezultatul :


De fapt din cantitatile de mai sus au rezultat doua tarte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină