luni, decembrie 01, 2008

Halva de casa




Astazi, de ziua Romaniei, am pregatit un desert turcesc. N-a fost insa nimic premeditat. Am sunat-o pe mama sotului meu sa-mi spuna o reteta specifica zonei unde locuieste (sud-estul Olteniei). Reteta se numeste "Sfecla umpluta cu nuci" si oltenii din Mehedinti o prepara la toate praznicele de post.
Deosebit de gustoasa, sfecla umpluta cu nuci amestecate cu halva, ceapa si orez este obligatoriu fel principal si trebuie gatita in cantitati mari pentru ca niciodata nu e prea multa!!! Nu stiu daca sfecla se mai umple astfel in alte zone ale tarii, poate doar in Dobrogea (acolo unde traiesc laolalta turci si romani).
Mie nu-mi place halvaua din comert (nu va mai spun ca imi e frica sa citesc ce contine) dar... in cartea lui Radu Anton Roman am gasit reteta de HALVA si v-o impartasesc pentru ca este foarte usor de pregatit si foarte, foarte gustoasa:
Ingrediente:
  • 1 pahar zahar
  • 1+1/2 pahar apa
  • 3/4 pahar faina
  • 2 linguri cacao
  • arome (scortisoara, vanilie, ghimbir)
  • 2 linguri unt (eu am pus ulei de masline)
  • nuci, alune, susan, fructe confiate

Mod de preparare:
Zaharul se caramelizeaza, se amesteca apoi cu apa si mirodeniile si se lasa pe foc 5 minute (pina ce dispare spuma de la suprafata). Faina se caleste in ulei(sau unt) si se opareste cu siropul apoi se amesteca cu cacaoa, nucile, susanul si fructele, se lasa pe foc mic pana se ingroasa (timp in care se mesteca continuu). Halvaua de casa este aromata, gustoasa si moale ca o marmelada. Se pune cat e calduta in folie alimentara, se modeleaza, si se lasa la rece. Cred ca dupa cateva zile se mai intareste dar la noi nu tine 3 zile niciodata. Maine ma grabesc sa pregatesc sfecla!


Un comentariu:


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină