marți, decembrie 30, 2008

DE IGNAT...

Mai devreme cu o saptamana decat sarbatoarea ignatului am plecat la tara sa ne ajutam parintii la taiatul porcului. Cu bagaje, cu Betty pe scaunul din fata al masinii si inarmati cu aparatul de fotografiat am plecat la drum:Afara era cumplit de frig(ploua si batea vantul). Totul in jur parea trist:
Am iesit din oras prin zona industriala pentru a evita aglomeratia: 
 
 
 
 
 
 Betty urmareste traficul pana la destinatie de fiecare data:
Si am ajuns la tara in sfarsit... destul de tarziu pentru a fotografia tuica fiarta, vecinii adunati in jurul porcului si focul. Asa arata "Ghita":Din cauza vantului si a ploii "operatiunea porcul" se desfasura sub un sopru. Un vecin ii striga mamei din cand in cand: apa calda! ... lighean! ... o sarma! ...
Era atat de frig afara... nici nu va imaginati! Toti stropii de ploaie se transformau in ace din cauza vantului. Pana si Pichi tremura (iar el sta numai afara):Pe masura ce treceau minutele dispareau bucati de carne:
Asa ca am luat urma lor. Aha! deci aici erau.... in pivnita la rece pentru cateva ore....
Deja imi era atat de frig incat imi tremurau mainile incontrolabil (se si vede :ultimele fotografii nu sant foarte clare) asa am oprit camera.
 
Despre pomana porcului va voi povesti in curand!

3 comentarii:

  1. Frumos surprins obiceiul la voi ...si la bunica mea (la Braila)e cam la fel...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am avut unj ciine Piki...cind am fost mica...Si-mi aduc aminte perfect de frigul din Romania. Noi am locuit la Petrila...frig si funingine...dar mi-aduc aminte de sorici proaspeti si ...cirnati afumati...

    S-au dus zilele alea...au ramas amintirile doar!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am la birou o colega care a copilarit in Petrila. Tatal ei a lucrat in mina.
    Cat despre carnati si soric.... viata ar fi mult mai "cruda" fara ele...

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină