marți, decembrie 30, 2008

Amandine

 

 
Va e dor de prajiturile de altadata ? Daca respectati reteta o sa obtineti prajitura exact asa cum era pe vremuri in cofetarii. Eu am fost putin reticenta cand am vazut cat zahar inghite prajitura dar in final a fost bine.
Ingrediente :
Blat :
  • 1 + 1/2 cana zahar
  • 1 cana apa
  • 6 oua
  • 10 linguri zahar
  • 3 lingurite bicarbonat de sodiu
  • 3 +3/4 cani faina
Sirop :
  • 2+1/2 cani zahar
  • 5 cani apa
  • esenta rom
  • 1 lingurita cacao
Crema :
  • 1 + 1/2 pachet unt
  • 1 cana zahar pudra
  • esenta rom
  • cacao dupa gust
Glazura :
  • 10 cuburi ciocolata de menaj
  • 1 lingura unt
Preparare :
Blat : Se face un sirop caramel din cana si jumatate de zahar si cana de apa si se da la rece.
Galbenusurile se freaca cu 6 linguri de zahar. Albusurile se bat spuma cu 4 linguri de zahar. Peste galbenusurile frecate se pun 3 lingurite bicarbonat de sodiu stinse cu otet.
Apoi se adauga albusurile batute (lingura cu lingura), siropul caramel (lingura cu lingura) si faina (lingura cu lingura). Se tapeteaza o tava dreptunghiulara, se toarna compozitia si se da la cuptorul incalzit in prealabil. Dupa ce s-a copt se lasa la racit si se taie in 2 parti ca si tortul. Eu l-am taiat in trei parti pentru a avea doua foi perfect drepte.
Blatul este foarte poros (arata ca un cascaval) dar consistent.
Sirop : Se pune zaharul cu apa sa fiarba (aici trebuie sa folositi un vas mai mare) se lasa la racit si apoi se adauga in el esenta de rom (sau chiar rom daca aveti) si 1 lingurita cacao. Desi iese mult sirop blatul il va inghiti. Se insiropeaza fieacare foaie separat.Dupa insiropare blatul aproape ca isi dubleaza volumul. 

Crema : Untul caldut se freaca cu zaharul pudra si la sfarsit se adauga cacao si din nou putina esenta de rom
Se aseaza crema peste primul strat de blat insiropat si se acopera cu cealalta parte de blat insiropat Se lasa la rece si apoi se taie patrate (eu nu am avut timp asa ca am taiat-o pe loc) 


Glazura : Se da ciocolata pe razatoare si se topeste cu o lingura unt. Se toarna glazura peste cuburi in asa fel incat sa curga putin si pe margine. Pentru decor, peste ciocolata topita se mai pot glazura patratele cu putin serbet din caramel sau in lipsa lui puteti folosi putina crema de unt.

8 comentarii:

  1. Iti doresc Un "alunecus usor" in noul an. La multi ani cu bucurie si multa sanatate! Cami

    RăspundețiȘtergere
  2. An Nou Fericit,cu multa sanatate,fericire si impliniri ,alaturi de cei dragi!LA MULTI ANI!!

    RăspundețiȘtergere
  3. An nou fericit tuturor! Eu am pasit in 2010 cu sentimentul ca va fi un an bun.
    Va puuuup!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani!
    Un An Nou fericit si plin de realizari pe toate planurile!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani,Niko si iti doresc un 2010 plin de relizari si satisfactii!M-am servit si eu cu o bunatate de asta de amandina...prajitura preferata!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Miha,
    multumesc, asemenea!
    An nou fericit!

    @Ana-Maria,
    anul asta mi-am propus sa slabesc asa ca o sa gust amandinele ca si tine (virtual adica)
    :))
    Va pup, an nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Un foarte frumos site-ului. Datorită eforturilor din trecut ...
    sağlık

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină