duminică, octombrie 19, 2008

Tort cu nuci si mere

Dragul meu sot mi-a adus de la Valcea un cos plin de mere si nuci. Prima reteta care mi-a venit in minte cand l-am vazut a fost asta: "Tort de mere si nuci", reteta pe care o iubesc si pe care am mai postat-o pe blog aici
Acum insa am facut si fotografii de calitate:
  • 2 kg mere ionatane
  • 100 gr nuci macinate
  • 50 grame zahar
  • un sfert borcan dulceata de fructe ( eu am folosit de gutui)

Intr-o tava se aseaza hirtie de copt si se presara cele 50 grame zahar. Se aseaza peste merele curatate de seminte si umplute cu nuca macinata si dulceata.
Se pune tava la cuptor pina ce merele se coc.
Se prepara un pandispan din 5 oua, 5 linguri de zahar, un praf de sare, 2 linguri de ulei si 1 lingura rom. Se toarna peste merele racite si se pune din nou tava in cuptor (pentru aproximativ 20 minute)
Dupa ce s-a copt pandispanul tava se lasa pentru o jumatate de ora in camera si apoi se rastoarna pe un alt platou.Se imbraca in fisca preparata din smantana. Eu am batut frisca doar pe jumatate pentru ca ma urmareau foarte atent patru ochisori iar sotul meu cel gurmand mi-a spus sa asez smantana asa cum e si sa ii dau sa deguste o portie (adevarul e ca avea o aroma senzationala) asa ca m-am executat:deasupra smantanii(pentru ca nu avea consistenta de frisca) am presarat putin ness:


P.S. Cei care doresc un desert mai usor pot inlocui smantana cu crema de vanilie (noua ne-a placut si combinatia asta)

2 comentarii:

  1. foarte foarte foarte interesant!
    eu deja am gatit azi dar maien sigur sigur imi iau niste mere si nuci si incerc! superba reteta! Super gospodina esti Noko

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină