sâmbătă, octombrie 11, 2008

Compot pe zahar

Reteta am gasit-o in cartea lui Radu Anton Roman "Bucate, vinuri si obiceiuri romanesti" si suna asa:
Doamnele bine din Bucovina fac niste compoturi neobisnuite, dupa retete simple si vechi.
Vase
  • 1 cratita inalta cat un borcan de 1 litru si atatea borcane cate incap, puse in picioare, in cratita
Fructe
  • cate incap in borcane
Zahar
  • cat e nevoie sa umple borcanele
Vanilie
  • cate un plic de zahar vanilat la fiecare borcan
Se umple fiecare borcan cu fructe pana aproape de gura, lasand liber 1-2 degete. Zaharul si vanilia se toarna in fiecare borcan pana la gura, sa acopere fructele. Se inchid ermetic borcanele, se invelesc in carpe sa nu crape la fiert. Cratita se pune pe foc, se umple cu borcane, se pune apa pana la marginea de sus a borcanelor si se lasa sa fiarba o ora si mai bine: lucrare rara!
Acest "lucrare rara!" m-a incitat.
Am ales pere de toamna bine coapte din soiul "Pergamut" si am urmat instructiunile de mai sus.

Asa arata produsul final:

E un deliciu! Mai dulce decat compotul obisnuit, consistent si foarte parfumat!


2 comentarii:

  1. Niko, bravo si pentru reteta, dar mai ales pentru poveste. Tare mi-e dor de Radu Anton Roman, multumesc mult ca mi-ai facut duminica si mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. uau, ce reteta super, trebuie s-o incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină