marți, octombrie 21, 2008

Cozonac impletit cu mac

Reteta am gasit-o de pe blogul Mihaelei aici si mi-a atras atentia tehnica de impletire a cozonacului. Aluatul l-am pregatit in masina de paine (de fapt e impropriu spus l-am pregatit pentru ca l-a pregatit ea, saracuta) din urmatoarele ingrediente:
  • 500 grame faina
  • 2 linguri zahar
  • 25 grame drojdie proaspata
  • 200 ml lapte
  • 100 g ulei (de palmier)
  • 1 ou
  • un praf sare
Pentru crema am renuntat la budinca de vanilie pentru un gris cu lapte :
  • doua cani lapte
  • 100 grame zahar
  • 250g mac macinat
  • 100-150 grame gris
  • un plic zahar vanilat
(am clocotit zaharul cu laptele si macul, am adaugat grisul si l-am fiert pana ce a devenit o crema groasa).

Am intins aluatul direct pe hartia de copt, l-am umplut si l-am impletit apoi l-am transferat in tavi de cozonac (fotografiile sunt facute seara la lumina slaba de aceea au calitate scazuta):
am uns cozonacii cu galbenus de ou si i-am copt.
Au fost foarte gustosi. Mi-a placut combinatia de cozonac si crema.

........ si o fotografie facuta in dimineata urmatoare la lumina naturala:

3 comentarii:

  1. Stimata Doamna,

    Doresc sa va aduc la cunostinta faptul ca blogul dumneavoastra a fost nominalizat in cadrul Festivalului Blogurilor Gustoase. Intrucat nu am gasit o adresa de mail in profilul dumneavoastra, am ales sa va comunicam acest lucru printr-un comentariu pe blog-ul dumneavoastra. Astazi, 22 octombrie 2008, este ultima zi de inscriere si in niciun caz nu am dori ca inscrierea in Festivalul Blogurilor Gustoase sa se faca fara acordul dumneavoastra.

    Simpatizantul blogului dumneavoastra, cel care a facut inscrierea, v-a inscris blogul la urmatoarele categorii: Blogul cu cele mai gustoase: Mancaruri traditionale romanesti, Mancaruri din bucataria internationala, Mancaruri exotice, Mancaruri vegetariene, Aperitive, Ciorbe si Supe, Fripturi, Torturi, Dulciuri diverse, Blogul cu cele mai frumoase poze, Blogul cu cele mai explicite retete, Blogul cu cele mai frumos decorate mancaruri, Cel mai bun blog culinar. Pentru a vizualiza posturile cu care cititoarea dumneavoastra v-a inscris blogul in concurs, va invitam sa accesati pagina Festivalului Blogurilor Gustoase de pe Gustos.ro

    Va rog sa imi transmiteti daca sunteti de accord cu inscrierea blogului dvs la aceste categorii. Daca preferati ca blogul dumneavoastra sa fie inscris la alte categorii, va rog sa mi le transmiteti si eu voi face modificarile necesare. Asa cum este specificat in Regulamentul Festivalului, autorul blogului are ultimul cuvant de spus in inscrierea blogului la festivalul nostru.

    Mai mult, Gustos.ro v-a pregatit un widget special, care va certifica drept participant in cadrul Festivalului Blogurilor Gustoase. Puteti descarca acest widget din pagina Festivalului si il puteti afisa pe blogul dumneavoastra. De asemenea, pentru a familiariza cititorii dumneavoastra cu acest concurs si pentru a-i indemna sa va voteze (perioada de votare incepe pe 23 noiembrie), puteti scrie un post special despre Festivalul Blogurilor Gustoase.

    De asemenea, daca nu sunteti de accord cu intregistrarea la festival, va rog sa imi comunicati acest lcuru si astfel blogul dumneavoastra va fi retras din concurs.

    Toate informatiile despre festivalul Blogurilor Gustoase le gasisti pe Gustos.ro.

    Astept raspunsul dumneavoastra in legatura cu inscrierea si va stau la dispozitie pentru intrebari si nelamuriri.

    Cu drag,

    Alina Marin,
    Project Manager Gustos.ro
    alina.marin@tree.ro
    tel. 021.324.14.04
    fax. 021.326.72.33

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur ca raspunsul meu este "DA". Ma simt onorata pentru inscrierea blogului meu in festival (si inca la atatea categorii).
    Ii multumesc astfel doamnei Gherasim Diana.

    P.S. am descarcat deja widget-ul

    Niko

    RăspundețiȘtergere
  3. Mult succes Niko la Festivalului Blogurilor Gustoase meriti nominalizarea...Retete Culinare - Plentyoffood.net s-a mutat te astept pe al mine :)

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină