duminică, septembrie 07, 2008

Papara dulce de paine

Papara este o mancare traditionala romaneasca ale carei origini s-au pierdut in negura timpului. Ea este probabil strastrabunica budincii de astazi si faptul ca tot mai putini oameni o prepara si o mananca mi se pare nefiresc pentru ca e un fel de mancare cu un gust foarte rafinat care poate fi la masa fel intai, doi sau desert.

Eu am pregatit astazi o "Papara dulce" :
Ingrediente :
  • 250g franzela (poate fi si paine veche)
  • 300 ml lapte dulce
  • 100g unt
  • 200g branza dulce
  • 3-4 oua
  • 150g zahar
  • coaja de lamaie
Mod de preparare :

Franzela se taie in felii de 1 cm grosime. Laptele de bate bine cu cele 3 oua intregi, zaharul (cateva lingurite), si ceva coaja de lamaie iar apoi se desarta peste feliile de franzela:

Branza dulce se amesteca cu 50g unt, restul de zahar si coaja de lamaie + 1 ou intreg.
Se unge un vas termorezistent cu unt si se aseaza in el in straturi alternative feliile de franzela si branza dulce.

Deasupra se stropeste cu unt si se da vasul la cuptorul incins pentru 20 de minute:

Se serveste fierbinte.
My creation

Un comentariu:

  1. Niko, am incercat si eu reteta, foarte buna! Am preferat varianta sarata de data asta, ca aveam doar branza sarata... Poti vedea ce mi-a iesit aici
    http://daruindveidobandi.blogspot.com/2008/09/papara-de-paine-la-niko.html
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină