duminică, ianuarie 26, 2014

Pogaci si saleuri

Dupa reteta maestrului Radu Anton Roman:
Ingrediente :
  • 500 g jumari de porc
  • 100 g untura
  • 1 lingura drojdie
  • sare, piper, chimen, paprica
  • 1 pahar lapte
  • 6 oua
  • 1 paharel vin
  • 1 pahar smantana
  • faina cat cuprinde pentru un aluat potrivit (cam 1 kilogram)

MDP:
  • Se dizolva drojdia in putin lapte si 2 linguri smantana
  • Se toaca jumarile (eu le-am trecut prin masina de tocat)
  • Se amesteca faina cu dospeala si cu 5 oua
  • Se adauga restul de lapte, smantana, vinul, jumarile (eventual se completeaza cu faina), se potrivesc de sare, piper, paprica, chimen
  • Se framanta totul bine pana rezulta un aluat destul de ferm, care se lasa sa dospeasca
  • Se intinde foaie de 1 cm grosime
  • Se taie in forme
  • Se presara cu chimen, se ung cu ou batut (eu le-am presarat cu susan negru)
  • Se pun in cuptor, in tava unsa, la foc potrivit, pana se rumenesc
Nota: Eu am impartit jumarile in 3 parti si am uns cu ele aluatul ca la un foitaj obisnuit (se vede cum arata coca in sectiune) dar chiar nu e nevoie pentru ca aluatul ramas de la pogacele l-am framantat si am facut din el saleuri care au iesit foarte frumoase. Deci nu e nevoie de pasii suplimentari facuti de mine, daca urmati indicatiile din reteta e perfect.


2 comentarii:

  1. Ce bune trebuie sa fie si cite ai facut! Tare sint curioasa: cit de repede s-au mincat?

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) foarte repede caci le-am impartit cu prietenii

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină