miercuri, decembrie 10, 2014

Provocarea Mătusii Eufemia - Întrebări și răspunsuri despre Ortodoxie

Deși a trecut mare parte din Post, cu mare drag mă alătur și eu provocării lansate de Mătușa Eufemia :
"Doamne ajută!
A trecut deja o săptămână de Post, cu încercări, cu bucurii, cu de toate.
Aș dori să vă invit să răspundeți la câteva întrebări, ce au scopul de a ne ajuta să ne definim credința ortodoxă și să ne-o mărturisim. Fiecare zi din Post va avea o întrebare.
Atât întrebările, cât și răspunsurile voastre vor dovedi cât de frumoasă, bogată și puternică este Ortodoxia."

Ziua întâi din Post și prima întrebare: ”Cine este Sfântul/Sfânta preferat/preferată?”

Răspunsul meu: Sfântul Mina



Ziua a doua din Post și a doua întrebare: ”Care este Sărbătoarea preferată?”

Răspunsul meu: Nașterea Domnului



Ziua a treia din Post și a treia întrebare: ”Care este versetul preferat din Biblie?”

Răspunsul meu:




Prin intelepciune, Domnul a intemeiat pamantul, iar prin intelegere a intarit cerurile.
Prin stiinta Sa a deschis adancurile si norii picura roua.
PILDE 3 19-20









Ziua a patra din Post și a patra întrebare: ”Care este icoana preferată cu Mântuitorul Iisus Hristos?”

Răspunsul meu: icoana cu Mântuitorul țintuit pe cruce (fratele meu mi-a adus o reproducere a acesteia din Sfântul Munte Athos)
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/04/13/vinerea-mare-rastignirea-domnului-meditatie-patimi-cruce/

Ziua a cincea, a cincea întrebare: ”Care este icoana preferată cu Prea Sfânta Născătoare de Dumnezeu?”

Răspunsul meu: Icoana Făcătoare de minuni  de la Mănăstirea Brâncoveni


http://doarortodox.ro/2009/04/22/manastirea-brancoveni-invierea-domnului-19-aprilie-2009/

Ziua a șasea, a șasea întrebare: ”Cât de des spui Rugăciunea lui Iisus/Rugăciunea inimii cu metanierul?”

Răspunsul meu: în ultima vreme am spus-o rar, cu metanierul niciodata

Ziua a șaptea, a șaptea întrebare: ”Care este locul preferat unde mergi în pelerinaj?”

Răspunsul meu: la mormântul Părintelui Arsenie, la Mănăstirea Prislop

 A opta zi de Post, a opta întrebare: ”Care este mănăstirea ortodoxă preferată?”

Răspunsul meu: Mănăstirea Brâncoveni din Comuna Brâncoveni, Judetul Olt

  A noua zi de Post, a noua întrebare: - ”Care este rugăciunea preferată?”

Ziua a 11-a de Post. Întrebarea de astăzi este:
”Împărtășiți-ne o fotografie cu Biserica preferată/ Biserica din comunitatea eclezială din care faceți parte”.
Răspunsul meu: din păcate nu găsesc în computer nici o imagine cu Biserica noastra dar promit să o fotografiez și sa revin cu un "later edit"
Am revenit:


 Ziua 12 de Post. Întrebarea de astăzi este: ”Câte metaniere ai?”

Răspunsul meu: unul

Ziua 13 de Post. Întrebarea de astăzi este:”Care este ziua preferată din Săptămâna Mare/ Săptămâna patimilor Domnului?”

Răspunsul meu: Vinerea Mare
http://www.calauzaortodoxa.ro/calauza/mari-duhovnici/saptamana-patimilor-semnificatia-fiecarei-zile-din-saptamana/


Ziua 14 de Post. Întrebarea de astăzi este: ”Cât de des vă împărtășiți cu Sfânta Împărtășanie/ Trupul și Sângele Mântuitorului Iisus Hristos”?


Răspunsul meu: nu atât de des pe cât ar trebui

Ziua 15 de Post. Întrebarea de astăzi, ziua de prăznuire a Părintelui nostru, Arsenie de la Prislop: "Care este citatul preferat dintr-un Sfânt/Cuvios Părinte?"
Răspunsul meu:
Părintele Arsenie Boca - "
Necazurile nu sunt fapta lui Dumnezeu, ci urmarea greşelilor noastre, urmare pe care îngăduie Dumnezeu s-o gustăm spre înţelepţirea noastră. Am mai putea adăuga că, greşind omul cu toată voia sa, intră sub altă stăpânire, unde i se fură şi-şi pierde multe însuşiri sufleteşti - şi de cele mai multe ori libertatea conştiinţei - bunuri fără de care se simte în multe chinuri. Preţuieşti un lucru când nu-l mai ai."

Ziua 16 de Post. Întrebarea de astăzi: ”Cine este arhiereul preferat?”
Răspunsul meu: Bartolomeu Anania
Ziua 17 de Post. Întrebarea de astăzi: ”Cine este / sunt călugărul /  maica preferat / preferată?”

Răspunsul meu: Părintele Nectarie de la Mănăstirea Brâncoveni

Părintele Arsenie Boca, Părintele Teofil Părăian, Părintele Iustin Pîrvu și dacă mă mai gândesc mai scriu...

Ziua 18 de Post. Întrebarea de astăzi: ”Care este Troparul preferat?”

Răspunsul meu: Troparul Sfinților Brâncoveni


 
  Ziua 19 de Post. Întrebarea de astăzi: ”Care este slujba preferată?”
Răspunsul meu: Sfânta Liturghie

Ziua 20 de Post. Întrebarea de astăzi:”Care este Sfânta Liturghie preferată?”

Răspunsul meu: Cea a Sfântului Ioan Gura de Aur 


Ziua 21 de Post. Întrebarea de astăzi: ”Cine este Arhanghelul preferat?”

Răspunsul meu: Mihail




Ziua 21 de Post. Întrebarea de astăzi: ”V-ați gândit vreodată să deveniți monah/monahie?”


Răspunsul meu: Nu 

✍ Niko

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină