sâmbătă, noiembrie 28, 2009

Sarmalute in foi de hrean

Oricat de mult iubesc eu muntele trebuie sa recunosc: doar la campie apusul de soare e atat de spectaculos:

Oltenii mei iuti dar frumosi la suflet de generatii intregi admira soarele tomnatec si asteapta Craciunul postind cu ce au adunat prin camara. De exemplu: foi de hrean, ciuperci, ceapa, ardei gras, suc de rosii, orez si ceva "oloi".
Foile de hrean (oparite si congelate din vara) se lasa la loc caldut sa se "desfaca"
Ciupercile se taie bucati mici si se lasa in apa cu zeama de lamaie pentru o jumatate de ora (in felul acesta nu-si modifica culoarea in timpul prepararii)
Ceapa se taie julien si se caleste impreuna cu ardeiul gras tocat + ciupercutele. Dupa ce s-au inmuiat se adauga orezul si 1-2 cesti apa. Se lasa sa fiarba la foc mic. Dupa ce orezul a inflorit se adauga 1 cana suc de rosii si se condimenteaza tocanita rezultata (eu am adaugat doar sare)
Se formeaza sarmalute in felul clasic. Se spune ca oltenii sunt exagerati in toate si ca atare sarmalele lor sunt foarte mari (fata de minusculele sarmalute moldovenesti de ex.). Ale mele in mod sigur au fost foarte mari pentru ca am folosit cate doua foi de hrean pentru fiecare sarma
Am adaugat apa si restul de tocanita ramas si am pus totul la fiert:

Cantitatile aproximative:
- 2 cepe potrivite
- 2 ardei grasi
- 1 pahar ulei
- 1 +1/2 ceasca orez
- 500 g ciuperci
- sare, piper, paprica
- 1 cana suc de rosii
- 40  foi de hrean sau 20 frunze vita-de-vie




3 comentarii:

  1. Ooooo,Doamne!Ce deliciu culinar la tine!
    Sarmalute cu foi de hrean inca nu am mancat pana in prezent,insa am eu o banuiala ca sunt ca si cele in foi de vita!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma tot gindeam si nu imi puteam aduce aminte cum arata frunzele de hrean.. Nu stiam ca pot fi folosite! Un Advent minunat! Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Ana, sunt mult mai bune!!!! Mai aromate si mai moi. La noi se fac si cu foi de stevie sau loboda. Trebuie sa incerci!

    Cami,
    multumesc asemenea. Trebuie sa iti spun ca am devorat fotografiile tale de vacanta. Asta imi doresc eu mult de tot pentru perioada urmatoare: o Toyota si o vacanta in Asia (ordinea e aleatorie).
    Va pup,

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină