vineri, august 29, 2008

Un fel de "Panforte"

Panforte este un desert specific italienilor dar am gasit intr-o carte de bucate mai veche o reteta asemanatoare care se chema "Piinea studentului". Si pentru ca reteta noastra era mai putin exotica m-am oprit la ea.
Ingrediente :
  • 1/2 kg faina
  • zahar brun
  • 6 oua
  • 2 lingurite miere
  • 1/2 pachet unt
  • 2-3 lingurite cacao
  • un pahar visinata (eu am pus malinata ca asta am gasit in casa)
  • o portocala (coaja si miez)
  • 200 g stafide care au stat la inmuiat in putin coniac
  • coaja de portocala confiata
  • scortisoara
  • ghimbir
  • 300 g alune prajite putin
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
Mod de preparare :
Se pune la fiert un pahar de apa cu 5 linguri zahar si 2 lingurite miere. Cind a dat in clocot se adauga si paharul de visinata si se lasa sa fiarba in continuare.Intre timp se amesteca toate celelalte ingrediente. Ordinea conteaza foarte putin. In final se adauga si siropul fierbinte si se mai completeaza faina daca este cazul. Se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt
Se intinde compozitia cu mina uda.
Se coace la foc mic ~40 minute. Dupa ce s-a copt se stinge focul si se mai lasa prajitura in cuptor ~15 minute.
Dupa coacere arata asa :


In momentul asta ar trebui pudrata cu zahar dar eu am sarit peste etapa asta si am trecut direct la degustare.
E absolut grozava ! Are atitea arome si e atit de buna incit nu ma pot opri din mincat.
Reteta originala avea un ingredient secret : piperul negru (data viitoare o sa-l folosesc si eu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină