vineri, august 29, 2008

Concediu

Mai sunt doar cateva zile pana la concediu. Pentru ca vom avea o vacanta pe cont propriu cu multe mese pregatite in natura va trebui sa ne organizam foarte bine. Am gasit in biblioteca parintilor mei o carte apatuta in 1976 la "Editura Sport-turism" numita "Bucataria turistului" si dupa ce am rasfoit-o am constatat ca foarte multe sfaturi cuprinse in ea sunt deosebit de utile. Cartea cuprinde retete pentru preparate de luat la drum, meniuri pentru zilele excursiei si retete pentru preparate la minut.
Din cuprins :

Alimente pentru excursie

  • zahar (miere)
  • ciocolata (cacao)
  • cafea
  • lamai
  • ceai (diferite plante)
  • sare
  • lapte praf
  • gem (de casa)
  • unt (ulei)
  • malai
  • faina (paste fainoase)
  • orez
  • cascaval (branza)
  • oua
  • salam uscat
  • conserve de peste
  • legume si fructe
  • prajituri, fursecuri
  • condimente
Ustensile pentru gatit si servit

  • oala cu capac si manere izolate termic ( de ~2 l)
  • tigaia cu maner lung
  • ibric pentru cafea si ceai
  • gratarul si frigaruile
  • strecuratoarea pentru ceai
  • tocatorul de plastic
  • lingura de lemn
  • farfurii, pahare sau cani si tacamuri din plastic
  • cutiile din plastic pentru alimente
  • termosul
  • fata de masa (din plastic)
  • servetele de hartie
  • saci menajeri
  • folie alimentara

Preparate pentru luat la drum

  • pui fript (se pastreaza 1-2 zile)
  • chiftelute sau parjoale moldovenesti (pentru drum se ambaleaza in cutii din material plastic)
  • friptura de porc (se poate folosi la fata locului in combinatie cu legume)
  • zacusca (se poate pastra timp indelungat)
  • carne afumata fripta sau fiarta
Dulciuri pentru luat la drum

  • biscuiti cu miere de albine
  • piscoturi
  • stelute cu nuci
  • cornulete cu nuci
  • prajitura marmorata
  • prajitura cu branza de vaci
  • prajitura cu mere
  • turta dulce
  • compot de mere, pere sau gutui
  • compot de prune uscate

o sa revin cu meniuri zilnice si cu retetele pregatite de mine......

2 comentarii:

  1. Inainte sa ma casatoresc mergeam aproape in fiecare vara, pe munte cu cortul (Fagaras, Retezat, Piatra Craiului, Apuseni - iar in Bucegi mergeam frecvent in weekend), asa ca din proprie experienta am fost nevoiti (grupul cu care mergeam) sa ne facem liste de stricta necesitate.
    Observ ca in general lista noastra "pica" pe lista prezentata aici dar noi mai luam obligatoriu: fulgi de cartofi (mergeau chiar si la consevele de carne, sau la cascaval), supe instant sau cubulete, crutoane (painea de obicei se termina si erau excelente la supa).

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Lia,

    eu n-am fost niciodata la munte cu cortul desi imi doresc asta foarte tare. N-am avut norocul sa am o "gasca" de prieteni iubitoare de excursii cu rucsacul in spate.
    La pensiunea unde am locuit in concediu aveam acces la bucatarie si in plus era o piata de legume si fructe in apropiere asa ca ne-am descurcat foarte bine cu mancarea (pana in ultimele zile cand am mancat la restaurant si ne-am ales cu crampe abdominale si cu herpes).
    Oricum, ne-a ajutat mult lista amintita pentru ca in general am avut un regim alimentar echilibrat.

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină