duminică, februarie 05, 2012

Merdenele cu osanza de porc

In acelasi registru (cel al foietajului de patiserie) va prezint astzi merdenelele cu brana de oaie si osanza de porc. Un deliciu, trust me!

Ingrediente:
  • 1 kg faina
  • 1/2 lingurita sare
  • apa calduta
  • 10 linguri cu varf osanza de porc
  • branza veche de oaie
  • gris, putin lapte
Mod de preparare:
ALUAT I
Din osanza de porc si 6 linguri cu varf faina se face un aluat moale care se lasa sa se odihneasca
ALUAT II
Din restul de faina, sare (jumatatea de lingurita) si apa calduta se face un aluat elastic ce nu se lipeste de maini
Se lasa si acest aluat sa se odihneasca, timp in care se aprinde cuptorul si se pregateste umplutura de branza: se framanta branza, se amesteca cu ceva gris si se omogenizeaza cu 2-3 linguri de lapte dulce.
 Aluatul II se imparte in 20 de bile:
Bilele de aluat se grupeaza cate patru si se trece la prelucrarea lor. Se intind patru bile:
Se ung cu partea corespunzatoare din aluatul I (din ochi se portioneaza si acesta in prealabil):
Se suprapun cele patru foi unse:
Se pliaza aluatul si se lasa la rece pentru cateva minute:
Se formeaza astfel cinci bile de aluat, Fiecare din aceasta bila se taie in patru bucati, cu alte cuvinte din fiecare bila vor rezulta patru merdenele.
Bilele se intind pe blatul de lucru uns cu ulei, se aseaza umplutura de branza in centru si din nou se pliaza aluatul.


 Se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt uda cu partea pliata in jos si se coc pana se rumenesc frumos.

Niko

4 comentarii:

  1. mie nu imi place deloc branza de oaie,dar merdenelele astea arata minunat si mi-as dori si eu una,mai ales ca sunt in medical,iar cobza de racita, cu 38 cu 7, dupa ce zilele trecute aveam peste 39 :(((((((((( m-am saturat de polei zapada si ger

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te pup Ana, sanatate multa! Imi pare rau ca esti bolnavioara. Eu am depasit faza rea, acum sunt buna de munca dar de zapada si ger m-am cam saturat si eu. Imi doream sa ninga dar parca prea au venit toate: nameti, polei, viscol, ger si acum se mai inchid si drumurile...

      Ștergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină