duminică, august 14, 2011

Zacusca de dovlecei

Am primit de la o vecina cativa dovlecei (ca asa-i la tara: cand iti calca cineva pragul nu vine cu mana goala, iti aduce cate ceva din ce-i prioseste). Si cum in vara asta ne-am tot rasfatat cu dovlecei pane, umpluti, corabioare, etc, ba... am mai pus si la lada o multime, ne-am hotarat sa-i transformam in zacusca. Zacusca de dovlecei e mai usor digerabila decat clasica zacusca de vinete si se pregateste si mult mai usor. 
Ingrediente:
  • 1 kg dovlecei
  • 1/2 kg ceapa
  • 1/2 kg ardei gras
  • 2-3 morcovi
  • 1/2 litru suc de rosii (sau bulion)
  • sare, piper, foi de dafin, ulei
MDP:
Dovleceii se rad de coaja
se scobesc de seminte, se presara cu sare si se lasa la scurs pentru cca 1 ora
apoi se taie cubulete. Intre timp se curata si se maruntesc si restul legumelor. Intr-un tuci incapator se pun in ulei (1/2 litru e suficient) la inabusit ceapa, morcovul si ardeiul. Cand acestea s-au inmuiat se adauga dovleceii scursi si condimentele. Se lasa la fiert pret de jumatate de ora dupa care se adauga sucul de rosii si se continua fierberea pana zacusca scade si uleiul iese la suprafata. Se pune fierbinte in borcane.

Delicioasa! Deja am consumat-o.
Niko

2 comentarii:


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină