duminică, mai 02, 2010

Piure de urzici

Mai este ultima luna de primavara. Profitati de ea si de fragezimea verdeturilor!  Au renascut padurile iar la umbra lor gasiti urzici tinere, numai bune pentru un piure. Reteta am gasit-o in cartea D-nei Silvia Jurcovan
Ingrediente:
  • 500 g urzici
  • 30 g faina
  • 50 ml untdelemn
  • 3-5 catei de usturoi
  • 250 ml lapte
  • 100 ml smantana
  • sare, 2 linguri hrean ras

Urzicile se spala bine, se oparesc in apa clocotita si se fierb apoi intr-un vas  cu 1 l apa usor sarata. Dupa ce s-au inmuiat se scot si se paseaza (in carte scrie ca se trec prin masina de tocat carne, eu am bolosit mixerul bat):

Faina se amesteca pe foc cu uleiul fara sa se ingalbeneasca, se adauga usturoiul pisat si se subtiaza cu laptele. Se amesteca cu piureul de urzici si se lasa din nou pe foc pentru cateva minute (pana se leaga sosul si capata aspectul unei smantani).
Daca sosul e prea gros il puteti subtia cu zeama in care au fiert urzicile. Se serveste la masa cu smantana si hrean.
Noi l-am servit cu oua ochiuri si frupturica de vitel dar este foarte bun si ca fel principal langa o mamaliga bine coapta...
Pofta buna!

Edit:
Varianta de post


Un comentariu:


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină