vineri, ianuarie 01, 2010

Placinta cu cartofi - desert

Reteta postata in 24.08.2008

Va povesteam ca sotul meu a fost in Basarabia si a gustat din placinta asta minunata. Din pacate am tot cautat reteta originala dar n-am gasit-o. Astazi insa, mi-am luat inima in dinti si am improvizat o reteta (mai corect am improvizat o umplutura pentru placinta):
 
Foi pentru strudel :
  • 600 g faina
  • 300 g apa calda (obligatoriu calda)
  • un praf sare
ulei pentru uns foile ( am folosit ulei de palmier)
Faina se amesteca cu praful de sare si apa calda, se framanta pana rezulta un aluat ce nu se lipeste de mana. Se lasa sa se odihneasca o jumatate de ora. Dupa o jumatate de ora aluatul devin elastic si poate fi foarte usor manevrat. Se imparte aluatul in patru bucati care se intind intai cu vergeaua iar apoi cu mana in foi foarte subtiri. Se lasa foile sa se usuce putin.
 
Umplutura de cartofi:
  • 3 cartofi mari
  • 100 g gris
  • 150 g zahar
  • 2 oua
Cartofii se rad pe razatoarea cu ochiuri mici. Se storc de zeama si se amesteca cu zaharul, grisul si ouale.
Foile se ung cu ulei iar pe o margine se aseaza umplutura. Se ruleaza si se aseaza in tava. Se ung si la suprafata si se pune tava in cuptor la foc mediu aproximativ 20 minute. Dupa ce se scot din cuptor, rulourile se ung cu apa indulcita. Asta ajuta foaia sa ramana proaspata. Se acopera cu un servet si se servesc reci ca desert. Merg foarte bine langa o cana cu lapte.
Din cantitatile de mai sus eu am facut doua rulouri cu cartofi si doua cu mere (dupa reteta Strudelului Vienez)

Cu aceeasi umplutura se pot face si trigoane:
 

3 comentarii:

  1. Ciocolata si zahar,
    sanatate si belsug sa aveti in noul an!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am tot gasit retete de placinta cu cartofi,dar nu ca si desert.Ma intereseaza si pe mine cu umplutura dulce de cartof .O sa incerc si eu tot cu foaie de strudel .Dar spune-mi,cele 100 g gris ce vor sa insemne? Gris fiert,cred eu,adevarat? Ar mai merge esenta vanilie si ceva nuca de cocos in aceasta umplutura.

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină