luni, august 17, 2009

Manastirea Hurezi si Sfintii Martiri Brancoveni

15 august e si o zi trista in istoria romanilor. Despre Sfintii Martiri Brancoveni puteti citi un articol complet in ultimul numar din Apostolat in Tara Fagarasului. Brancovenii au fost ucisi de turci cu o cruzime fara margini chiar in ziua Adormirii Maicii Domnului, cand doamna Maria isi serba ziua numelui iar domnitorul Constantin ziua de nastere. Biserica noastra ii praznuieste pe cei sase (Constantin Voda, Constantin, Ştefan, Radu, Matei si sfetnicul Ianache) in ziua de 16 august.

Dupa plecarea noastra de la Bistrita am traversat Bistricioara
si ne-am oprit la "Romanii de sus" pentru o gustare in mijlocul naturii.

Pe drum am gasit si o cismea cu apa rece (izvor de munte....). Ne-am odihnit putin la umbra copacilor si apoi ne-am intors pana la Manastirea Hurezi. Am gasit-o mult mai "vie" fata de cum era in mai (atat de vie si frumoasa incat am postat aici aproape toate fotografiile facute):
Ireal de frumoasa! Ma inclin in fata acelor maicute, fapturi anonime, care trudesc zi de zi pentru aspectul si curatenia manastirii.
In biserica am zarit mormantul gol al Domnitorului Martir Brancoveanu si am rememorat destinul sau tragic. Tot acest tragism a avut ca radacina doua trasaturi care l-au innobilat pe Domnitor: bunatatea infinita si credinta in Dumnezeu pana la moarte. Si-a incurajat fii asa:"Fiilor, aveti curaj ! Am pierdut tot ce aveam pe lumea aceasta pamânteasca. Nu ne-au mai ramas decât sufletele, sa nu le pierdem si pe ele, ci sa le aducem curate în fata Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Sa spalam pacatele noastre cu sângele nostru !"



Un comentariu:


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină