sâmbătă, aprilie 11, 2009

Sarmale cu samburi de dovleac

Ieri am gatit pentru prima data sarmale de post cu samburi de dovleac. Mancarica asta din cate stiu eu e specifica in Oltenia. Aveam la camin (in facultate) o colega de camera care era de undeva din Gorj: Cristina. De la Cristina am aflat pentru prima data de existenta acestei retete. M-a uimit atunci combinatia numai gandindu-ma la rezultat dar asta nu se compara nici pe departe cu uimirea pe care am trait-o ieri cand am gustat din preparatul final: e ceva absolut senzational !!!!!!
Pentru sarmalutele mele m-am inspirat de aici
Ingrediente:
  • pulpa de dovleac (sau 1 morcov mare daca nu aveti dovleac)
  • 3 cepe
  • 300 g orez
  • 100 g seminte de dovleac
  • 1 cana cu apa
  • 1 varza alba (eu nu am avut varza murata, am folosit frunze de vita-de-vie)
  • cateva linguri ulei
  • suc de rosii sau bulion
  • marar verde
  • sare si piper dupa gust
Mod de preparare:
Semintele se aseaza intr-o tigaie:si se prajesc usor (pana isi schimba culoarea):Apoi se macina. Dovleacul se caleste impreuna cu ceapa in cateva linguri de ulei. Se condimenteaza dupa gust. Orezul se fierbe separat si se adauga in amestecul de ceapa si dovleac. Se adauga si semintele de dovleac macinate:Cu compozitia asta se umplu sarmalele si se aseaza intr-un tuci sau o cratita care merge la cuptor:Sigur, peste ele se adauga apa, ulei, suc de rosii si se acopera cu alte frunze de varza (sau vita-de-vie in cazul meu) pentru a nu se arde. Se servesc cu mamaliga si ardei iute. Am spart una din sarmale pentru a se vedea textura ei:Samburii de dovleac decorticati si neprajiti se gasesc in supermarket.
Pofta buna!
si
Post sanatos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină