miercuri, februarie 18, 2009

Punctul de cusut "cruciulita" sau "musca"

Trebuie sa va spun din capul locului ca eu nu am facut cursuri speciale, tot ceea ce stiu am invatat de la bunica mea asa ca daca cineva are ceva de adaugat sau de corectat il rog sa o faca. In plus eu sint stangace asa ca s-ar putea ca imaginile sa va incurce putin dar pentru ca am promis si pentru ca sper totusi sa foloseasca cuiva am sa postez imaginile din timpul lucrului.
Deci pentru inceput trebuie pregatit materialul.
Acesta trebuie sa fie bine intins pe un gherghef sau prins intr-o rama de lemn si trebuie sa fie usor apretat. Eu am folosit un gherghef din lemn:partea mai mica se aseaza sub materialiar partea mai mare deasupra:se trage de panza din toate partile pana ce e bine intinsa:eventual se apreteaza cu un spray-apret (dar merge si fara, daca nu aveti apret la indemana nu e nimic doar ca va fi mai greu la cusut):

Ata:(eu in ultima vreme am cumparat foarte putina pentru ca am o multime de resturi de la goblenele terminate) iar pentru cruciulite pe etamina am folosit cate trei din cele sase fire.
Acul: trebuie sa fie scurt si bont iar "urechea" lui trebuie sa fie generoasa (daca cereti la mercerie un ac pentru goblen vanzatoarea stie ce sa va dea):Am ales ca model un calut:Sursa este aceeasi "comoara" si anume cartea din care am cusut si restul martisoarelor. Dar daca nu aveti cartea puteti cauta pe net. Cateva modele aparute in CUSATURI ARTIZANALE am gasit aici .

Incepe lucrul


Asa se realizeaza o cruciulita. Eu de regula daca pe un rand de model trebuie sa cos mai multe cruciulite realizez o jumatate de cruciulita pentru intreg randul si abia apoi inchei cruciulitele.

Un lucru de care trebuie sa tineti seama e si dosul lucrului: acesta trebuie sa fie cat de cat uniform si sa nu aiba noduri. La goblen dosul trebuie sa fie atat de "curat" incat sa seamene mult cu fata. De aceea modelul trebuie lucrat cu grija iar ata trebuie la inceput si la sfarsit trecuta pe sub cusaturi:



Aproape de final:


Si in comparatie cu diagrama.

Am facut si un mic filmulet demonstrativ:


6 comentarii:

  1. Super! Super! Super! Tin minte ca am invatat la scoala, la lucru manual ...
    Abia astept sa-mi cumpar cele necesare pentru a incepe!
    Niko esti o comoara!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina, mult succes!
    ...Si sint aici pentru si mai multe detalii daca e cazul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, la mine pe blog te asteapta o lepsa daca ai chef de joca te astept sa o ridici :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Articolul este excelent! Mai ca m-as apuca si eu....

    RăspundețiȘtergere
  5. O Irina, multumesc!
    ... ma uit la minunatele briose, tarte sau alte dulciuri preparate de mainile tale (si daca mai punem la socoteala si faptul ca ai o cariera stralucita si o familie frumoasa) sint sigura ca daca te-ai apuca de cusut ai realiza niste lucruri fantastice!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sorina, multumesc pentru leapsa. Poate saptamana viitoare o sa ma joc putin. Acum sint foarte ocupata.

    RăspundețiȘtergere


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină