duminică, ianuarie 11, 2009

Crema de zahar ars cu vanilie

Desertul preferat al sotului meu este de departe CREMA DE ZAHAR ARS. Eu recunosc ca nu ma prea dadeam in vant dupa el si de aceea nu l-am pregatit prea des dar in ultima vreme am capatat tot mai mult respect pentru deserturile simple. Mi se par mult mai usor de digerat si mult mai rafinate. Crema de zahar ars are mai multe variante dar eu am pregatit-o pe cea clasica cu vanilie.
Ingrediente:
  • 1 litru lapte dulce
  • 1 praf sare
  • 8 oua
  • 1 plic zahar vanilat
  • 80 g zahar pudra
  • 1 lingura rom sau coniac
  • in plus 200 g zahar tos pentru caramel
Mod de preparare:
Cele 200 g zahar tos se topesc intr-un vas pe foc mic. Vasul se inclina si rasuceste apoi in ambele sensuri astfel incat sa se acopere cu caramel si o portiune de cca 10 cm din peretii vasului si se pune pe un suport la racit:
Intre timp se prepara crema. Toate ingredientele (zaharul pudra si cel vanilat se amesteca cu ouale si laptele):
Dupa ce vasul cu caramel s-a racit si arata asa:
Se umple cu crema, se aseaza intr-o tava cu apa (e foarte important!!!!) si se lasa la cuptor la foc mediu pana se coace:

Se serveste rece taiata felii peste care se rastoarna sirop amestecat cu rom sau coniac (noi am folosit vinars). Pentru un plus de rafinament se poate flamba.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Va multumesc mult pentru vizita si comentarii.
Daca nu va raspund va rog sa ma iertati, inseamna ca Raducu imi
cere toata atentia.

✍ Niko

Totalul afișărilor de pagină